شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی به مدیران خوش فکر و خلاق در عرصه ی بازاریابی و فروش نیاز دارند . یک مدیر خلاق قدرتمند ، در ایجاد تعادل و همچنین اعمال تکنیک های موفق مدیریتی در سازمان نقش به سزایی دارد. بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده ، تکنیک ها و روش های مدیریتی تدوین شده که نهایتا می تواند منجر به موفقیت چشم گیر مدیران بازاریابی و فروش شود .
هفت عامل مهم در انجام وظایف یک مدیرفروش موفق و خلاق عبارتند از :
1) حمایت و اجرای بهترین روش های تجربه شده از قبل در امور مدیریت موفق
2) حمایت از ایده های جدید و طرح های ابتکاری و خلاقانه در ارایه ی محصولات جدید
3) توسعه و گسترش آموزش مهارت های بازاریابی و فروش جهت کارمندان واحد فروش
4) حمایت و استقبال از ایده های جدید پرسنل مختلف
5) شناسایی بخش های جدید مورد نیاز بازار
6) هدایت و سرمایه گزاری در جهت ایده های جدید و کارا
7) آماده سازی و طراحی بستر مناسب جهت پروژه های رو به رشد
مدیریت هزینه جهت تولید و تدوین ایده های بهترنیز باید وجود داشته باشد . استفاده و اجرای فاکتورهای ذکر شده ، موجب می شود که ایده ها ی کارآمد به بار نشسته و موفقیت روز افزون پروژه ها را رقم بزند . یک مدیر فروش موفق و پویا اصولا تمامی زمان و انرژی خود را صرف تمرکز بر اینگونه فعالیت ها می کند . یک مدیر فروش موفق با طراحی یک برنامه ی مناسب و کارآمد با اعمال موارد فوق ، میتواند گام مهمی در جهت رفع اشکالات و شناخت نقاط قوت و ضعف بردارد.
خلاقیت و نواوری نیز فرایندی مبنی بر نگرش اصولی و شناخت کلی می باشد اما در نظر گرفتن اصول مدیریتی و اعمال ان باعث رفع موانع و مشکلات شده و در اثر بخشی ایده ها موثر می باشد .
salafzoon.com
مدیریت کسب و کار MBAو DBA در رشت
درباره این سایت