گرایش های مدیریت کسب و کار
کسب و کار دارای گرایش های متفاوت و متنوعی است که تعریف، تمرکز و کارایی هر کدام متمایز بوده و از حوزه اطلاعات و دانش آنها برای حیطه های خاصی استفاده میشود. این گرایش ها عبارتند از:
• مدیریت مالی :
این گرایش، بر بدهی ها، سهام و نسبت ها تمرکز داشته و از اصطلاح مدیریت مالی برای ، در نظر گرفتن استراتژی مالی در یک سازمان استفاده میشود. علاوه بر این، مدیران مالی غالبا باید در مورد شیوه های افزایش سرمایه برای افزودن سرمایه شرکت، چگونگی سرمایه گذاری و اختصاص آن تصمیم گیری کنند. غالبا اهداف نهایی مدیریت مالی شامل کاهش هزینه ها، کسب انواع سود، به حداکثر رساندن سود شرکت و در نتیجه به حداکثر رساندن سود سهامداران و حفظ جریان های نقدی است. علاوه براین، کارایی مدیریت مالی این است که از آن، برای مشخص کردن اهداف، استفاده موثر از منابع و تصمیم گیری در مورد منابع مالیات استفاده کرد.
• مدیریت بازاریابی :
مدیریت بازاریابی، روند توسعه استراتژی ها و برنامه ریزی برای خدمات و محصولات، تبلیغات ، ارتقا و رشد و یافتن مشتری های مورد نظر است. غالبا، در مدیریت بازاریابی از ابزارهایی مانند استراتژی رقابتی و اقتصادی برای تجزیه و تحلیل یک موقعیت صنعتی که شرکت در ان قرار دارد، استفاده میشود. به طور معمول، بازاریابی ها با استفاده از تحلیل رقابتی، ویژگی های محصولات هر شرکت و رقیب را ثبت کرده و با به کارگیری تحلیل SWOT ( این تحلیل به شرکت ها کمک میکند تا از طریق نقاط قوت خود، راهکاری برای بطرف کردن نقاط ضعف خود بیابند)، برروی نکات ضعف و خودت متمزکز میشوند. علاوه بر این، مدیران بازاریابی میتوانند منابع سود، موقعیت های رقابتی ، ساختار هزینه ، ادغام و تمایز محصولات را بررسی کنند. کارایی مدیریت بازاریابی در کسب و کارها این است که با کمک ان میتوان، محصولات جدید را معرفی کرد، اعتبار شرکت را در بین مشتریان افزود، با تمرکز بر منابع، در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده و میزان فروش را افزایش داد.
مدیریت کسب و کار MBAو DBA در رشت
درباره این سایت