ظرفیت رشد گرایش بازاریابی در ایران چگونه است؟
در کشور ما محیط کسبوکار چندان رقابتی نیست و بنگاههای دولتی در بسیاری از زمینهها فعالیت میکند؛ بههمین دلیل، هنوز مفهوم جدی رقابت درک نشده است. در حال حاضر کشور بهسمت بازارهای رقابتی میرود. در این وضعیت بحث بازاریابی بسیار مهم و کلیدی خواهد بود و ضرورت انکارناپذیری دارد.
برای گرایش بازاریابی MBA در دانشگاه چه درسهای ارائه میشود؟
در حال حاضر یکی از دروس تخصصی این گرایش در دانشگاه شریف درس مدیریت است. این درس دربارهی مباحث کمّی در بازاریابی بحث میکند. درس دیگر استراتژی بازاریابی است که بهطور عمیق به دنیای بازاریابی نگاه میکند. تحقیقات بازار نیز یکی دیگر از دروس تخصصی این گرایش است؛ همچنین دروسی مانند مدیریت کیفیت جزو دروسی است که دانشجویان این گرایش میتوانند این درس را بردارند و دید خوبی در این زمینه پیدا کنند.
در کشور ما محیط کسبوکار چندان رقابتی نیست و بنگاههای دولتی در بسیاری از زمینهها فعالیت میکند؛ بههمین دلیل، هنوز مفهوم جدی رقابت درک نشده است.
چه مهارتها و ویژگیهای فردی برای ورود به دنیای بازاریابی لازم است؟
این موضوع به این بستگی دارد که در بازاریابی در چه زمینهای فعالیت میکنید. بازاریابی هم علم است، هم هنر. نکتهی مهمی که وجود دارد داشتن ذهنی خلاق است؛ قدرت ایدهدادن درزمینهی بازاریابی موضوع مهمی است؛ این توانایی صرفاً با کتابخواندن به وجود نمیآید. اگر در قسمتهایی از بازاریابی فعالیت میکنید که با بازار بهصورت مستقیم در ارتباط هستید، بهتر است فرد برونگرایی باشید. برای فردی که هدف تحلیل و کار با داده دارد خیلی درونگرا یا برونگرابودن تأثیری نخواهد گذاشت.
salafzoon.com
مدیریت کسب و کار MBAو DBA در رشت
درباره این سایت