بدیهی است که در دورههای DBA مسائل مربوط به رهبری، مدیریت در ابعاد کلان و برنامه ریزی برای آینده سازمان مورد بررسی و بحث قرار میگیرد. اما هر یک از این سرفصلها دقیقا به چه معنی هستند؟
- رهبری سازمانی
آموزشها در این فصل از دوره DBA با محوریت چهار اصل مهم مدیریتی ارائه میشود.
۱-رهبری موثر بخشها و گروههای مهم سازمان
۲-مدیریت ارتباط بخشها و تیمهای مختلف سازمان
۳-هدایت موثر سازمان در جوامع اقتصادی، حوزهها کسب و کار و اجتماع
۴- مدیریت و رهبری روابط برون سازمانی با مراکز و سازمانهای مشابه
موارد دیگری که حول محوریت اصلی این فصل آموزش داده میشود شامل توسعه رهبری، ارتقاء فرهنگ سازمانی، اثر گذاری بر اعضای سازمان و توسعهی رهبری در بخشها مختلف میگردد.
- تصمیمگیری براساس ریسک (مدیریت ریسک)
امروزه فضای حاکم بر جامعهی هدف در کسب کارها تحت تاثیر متغیرهای موثری مانند بازار رقابتی، قوانین اجرایی دولتی و تحولات تکنولوژیک و فناوری، تصمیمگیریهای عملیاتی سازمانی را ریسکپذیر و برپایهی دادههای جزئی و کوتاهمدت کرده است. بررسی این متغییرهای سازمانی، روانی و اجتماعی و تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت آنها بر پروژههای عملیاتی مختلف سازمان و رهبری راهبردی آن از موارد دیگر مورد بررسی در این دوره خواهد بود.
- اخلاق، مسئولیت ها و اثرات اجتماعی
وم برقراری و حفظ صداقت و شفافیت در کسب و کار و تاثیر آن بر موفقیت سازمان، هدف اصلی این بخش از دوره DBA است. همچنین دانش پژوهان در این بخش به بررسی نقش ثبات آرمان، قانون، اخلاقیات سازمانی و تعهد کامل به اساسنامهی سازمان، در فعالیتهای مجموعه و نگاه و رای سهامداران و همکاران برونسازمانی به آن میپردازند.
salafzoon.com
مدیریت کسب و کار MBAو DBA در رشت
درباره این سایت